fredag 30 september 2011

2 x förlorad oskuld

fredag 30 september 2011
Igår var en minnesvärd dag på många sätt. Hela två gånger förlorade jag en oskuld. Den första oskulden förlorades i ett varuhus som visade sej vara ett mer eller mindre ofrivilligt självmordsförsök lunchtid. Men jag kom hem från den resan med de minsta kläder jag nånsin köpt. Omppisen* har fått sin första outfit! Den är alldeles pytteliten (försöker att ojinxa tvångstanken om att jag kommer att föda världens största baby) och vi kan inte riktigt fatta att vi ska klä dom här dockkläderna på vårt eget kärleksbarn om några månader. Och alla undrar: vad blev det för färg? Och svaret är givet: äppelgrönt åt en äppelbebis!

Senare på kvällen, medan alla andra roade sej på finlandssvenskt bokmingel, ville också jag och Sambon vara kulturella och gick på bio. Bion tog min andra oskuld, nämligen popcornsoskulden. Le Havre, som för övrigt var en riktigt fin och mysig film, blev filmen då jag för första gången i mitt liv åt popcorn i en biosalong. Det var sjukt gott, om än alldeles galet saltigt. mmm salt. Efter filmen diskuterade vi invandringspolitik och Schengenavtal i över två timmar. Då idealisten möter realisten behövs det en hel del argumentation (ni kan ju roa er med att gissa vem som är vem i den ekvationen). Jag blev alldeles hes på kuppen.


* smeknamnet påhittat av Omppisens mostis.

4 kommentarer:

Cam sa...

Men!!! Vi gick också på LeHavre igår efter bokminglet!! vilken föreställning gick ni på?

Hanna sa...

What? I tennispalatset kl 20.30!

Cam sa...

okej, vi gick på Kinopalatsi kl 19.05. Helsjukt om vi sku ha varit på samma bio utan att ens märka det :)

Hanna sa...

Haha, okej. Ja, det sku ju ha varit lite underligt :)