torsdag 29 september 2011

En studie i gravid mage

torsdag 29 september 2011
Uppe med tuppen och pigg som en lärka. Ish. Iallafall levande. Det är lite tunnsått med magbilder hos oss, det blir liksom inte av att fota. Men igår ställde jag mej framför Photoboothen och knäppte några högkvalitativa bilder på mej själv. Oh the symbolik i att tavlan heter Kasvunvaraa.


Uuh uuh jag är så P-R-E-G-G-E-R-S och så käck!

Sen vill jag ännu ta tillfället i akt då jag för en gångs skull har muntur och klaga högljutt på att det verkar finnas väldigt många negativa förståsejpåarmänniskor som gärna påpekar att det kommer att vara tungt och jävligt mest hela tiden att ha barn. Jag vill ju tro att det är tvärtom och utgå från att det kommer att vara mestadels hyvens. Därför kan jag störa mej någå oerhört på att folk orkar hålla på med sina "vänta bara"-kommentarer. Det är väl knappast nån som går omkring och tror att spädbarn bara doftar rosor och ler sej igenom sina dagar, men mest är det väl ändå rätt bra med barn, eller hur? (pliis säg att barn e kiva!) Positiva förståsejpåare göre sig gärna besväret att säga ja (eller nåt annat konstruktivt och trevligt)! 

6 kommentarer:

Malin sa...

Barn är bra! Jag är helt säker på att de (okej, vi, jag är inte heller helt oskyldig, tyvärr) som klagar ALDRIG skulle byta bort sina barn, och det är väl just vissheten om att man har dem som gör att man vågar jämra sig ibland. Och hör här: spädbarn är ljuvliga och spännande, men vartefter de blir äldre blir de ÄNNU bättre och ÄNNU roligare! Så om du tycker det är kul när er äppelbebis är nyfödd (vilket du helt säkert kommer att tycka!)...vänta bara tills h*n börjar skratta, prata och säga en massa lustigt.

Hanna sa...

Tack Malin! Vilken fin kommentar! Jag litar på att du vet vad du talar om vid dethär laget. :) Och dina barn verkar ju, (åtminstone genom det man får läsa på bloggen!), vara alldeles underbara exemplar! Jag vill nog definitivt tro att barn är bra.

Lena H sa...

Ja jestas, jag blev helt tokig på just samma sak när jag väntade A! Alla ska oja och voja sig, men vet du vad, A är nu 14 månader och han e bara BÄST i hela världen!! Visst e man trött ibland osv men aldrig i mitt liv har jag varit så här lycklig. På riktigt. Och vet du en sak till, förlossningen var en bra och skithäftig upplevelse. Jo, det tog ont som S***N men jag kände mig som värsta urquinnan med superkrafter. Typ jag kan vad som helst. Och nu väntar vi en till och folk börjar hålla på igen "oj oj, ni har svåra år framför er...osv" -Dom kan gå och ta sig själva i brasan. Sådeså. Oj, det här blev ganska långt. Heh.

Hanna sa...

Tack Lena, vad härligt att höra! Detdär låter ju i sanning lovande :). Och grattis till bebis nr två, helt jätteskoj med ett syskon åt A!

muminmamman sa...

Jag vet inte om dethär är så konstruktivt, men faktumet att vi nu väntar vårt tredje barn, som är både planerat och önskat, talar väl för sig självt?
Jag anser mig nämligen ingen masokist:)

Hanna sa...

Haha, sant sant :)