fredag 31 augusti 2012

Önskningen

fredag 31 augusti 2012
Det jag önskar mej allra mest just nu är ens en minut egen tid. Varför gav ingen mej en heads up att nä, jobba typ heltid + vara mammaledig = omöjligt. Har så tusen triljoner grejer att göra, alla med deadline igår, plus att vi ska resa till Österbotten med bil i eftermiddag (=lång låååång resa för nästan 8 månader gammal filur) plus att jag inte har nån klänning till morgondagens bröllis plus att det borde städas hemma och jag borde hinna ut och springa av mej denhär irritationsbomben. Utöver detta önskar jag dock allra allra mest att jag finge sitta i soffan och se på tv och äta godis utan att nån knystar ett endaste pip runt mej.
Nån som vill ha mitt liv idag?

Det är tyvärr en alldeles för klen tröst att Emil ska vara hos min mor&far över helgen då vi drar på galej, eftersom jag antagligen kommer att somna stupfull före efterrätten, dessutom kanske naken, eftersom jag ju inte har nån klänning.

Inga kommentarer: