tisdag 2 oktober 2012

A walk on the wild side

tisdag 2 oktober 2012
Idag vaknade jag utvilad och fräsch som en nyutsprungen nyponros och när jag steg upp och kokade kaffe kände jag mej plötsligt lite vild. Nåt nytt måste hända idag liksom. Dendär berömda kanten som vi så gärna lever på här i huset, ni vet. Så jag tog mej en snabb funderare och det bästa jag kunde komma på var att helt otippat en random tisdag som denna byta mugg för morgonkaffet. Så jag sträckte ut min långa arm och tog en muminmugg istället för en KoKo-mugg. Sen satt jag där och drack kaffet och försökte hitta dendär känslan av nystart i livet. 
Men asså jag vet inte. Det känns liksom inte som stormvarning i förändringsvindsmått mätt. Det verkar faktiskt inte vara så stor skillnad på mugg och mugg. Om jag ska vara brutalt ärlig så känns det lite lame och jag tror inte att jag kommer att ta en muminmugg i fortsättningen. Dock kvarstår en liten känsla av besvikelse och svek, jag menar ska det faktiskt inte vara nån skillnadvilken mugg man tar?

Efter denna minst sagt äventyrliga morgon blir det verkligen spännande att se vad dagen skall föra med sej.
uuh uuh jag är så Vild!

7 kommentarer:

jro sa...

Men är du säker på att det inte är Alf-muggen som hade gjort skillnad? Den, om någon, är ju wild and crazy!

Lina Teir sa...

Själv har jag börjat tillverka mina temuggar själv. (Eller okej om vi ska vara petnoga har jag hittills gjort några övningar i kavelteknik på keramiken samt tänkt tanken om att jag ju skulle kunna bli jättebra på keramik och göra mina egna temuggar.)

Anonym sa...

Nejmen Visst har det skillnad vilken mugg man har. jag väljer muminmugg enligt humör, morran då jag är sur, muminmamman om jag skall försöka vara mild o mammig, filifjonkan om jag måste städa osv. Fast mest dricker jag ur den ljusröda som heter kärlek :)
på jobbet har jag skitfula muggar och har funderat på att skaffa nya, snygga, för man blir faktiskt på bättre humör då man dricker sitt kaffe ur något vackert. Jag är helt övertygad!
Bansku

Prinsessan Heidi sa...

Uuukej, ready for this? Jag har sex Kokomuggar i olika färger, på morgonen vill jag ha den gula eller orangefärgade och på kvällen känns det bra med den vita eller den gröna. Sen har jag de två blåvita engelska kopparna med asiett för söndagar, rosenkoppen med asiett när jag behöver lite vardagslyx, skärgårdskopparna när jag längtar till sommaren och den rosa bautakoppen från Indiska när jag vill ha mykymyky te.

Lina Teir sa...

Här i Villmanstand äger Behnam följande muggar som han köpt på loppis:

Souvenirmugg med texten "Teneriffa"
Mugg med text om stjärntecknet Tvillingarna, eller "Zwillinge" på tyska.
Mugg med obegriplig text på ryska
samt
Mugg med texten "Mummu! Kun äiti sanoo ei, kysy mummulta" och ett mönster med hjärtan

Det har gett mig ett helt nytt perspektiv på min muggbeslutsångest jag kan ha hemma i Vasa. (Och sen äger han också helt neutrala vita, men jag klarar alltså av att dricka ur Zwillinge-muggen till och med, utan större emotionella problem.)

Hanna sa...

Alltså vem skulle ha trott att detta med mugg kunde vara så avgörande? Dessutom myser jag åt att ni engagerar er i denna fråga! För förtydligandets skull kan jag avslöja att jag nog har en "ledig lördag"-mugg, som enbart får användas då. En ritual jag införde på den tiden då lördag i regel aldrig var ledig. Sen har jag också en "jag jobbar"-mugg, som enbart används i samband med kvistiga arbetspass.

Hanna sa...

JRo: Ja, att jag inte tänkte på det! Men sen är Alf-muggen faktiskt mera en kvällsmugg, så det kan hända att det skulle ha blivit lite väl häftigt med Alf på morgonen. Nån måtta med det vilda liksom.

Lina: Respect! Att tillverka sina egna muggar är liksom lite zen tycker jag.

Bansku: Ja alltså fula muggar gör ju innehållet i muggen lite äckligare. Jag håller med.

Heidi: Wow. du är ju en sann muggdrottning. min muggförebild.

Lina: Alltså mummo-muggen! Wow, I love it! Benham får helt klart godkänt på muggfronten! (också)