torsdag 9 maj 2013

Denna dagen en rymdfärd

torsdag 9 maj 2013
Alltså denhär dagen. Inte vad man kallar vanlig dag. Jag har: orienterat. Sådär helt officiellt, offentligt och på riktigt. Det gick bra ända till kontroll nr 2. Sen for det käpprätt åt skogen*. Sen gick jag på nöjesfält och åkte bergochfrikkindalbana.
Allt detta är så totalt utanför min bekvämlighetszon att det känns som om jag skulle ha besökt yttre rymden idag.

Om Emil tyckte det var kul på nöjesfältet?
Uuh uuh det är så skojigt på Borgbacken!

















*dethär kräver ett skilt inlägg. Måste bara smälta allt lite först, så håll ut.

3 kommentarer:

jro sa...

Alltså... jag vet inte vilken ruta jag ska klicka i här nu. Ba... grejt? Oj nej?

Haha?

Väntar iaf med spänning på uppföljningsinlägget! Plötsligt känns mitt kanelbullebakande idag som en aktivitet med riktigt lämplig spänningsgrad.

Hanna sa...

Hehee, jo du. Detdär med kanelbullar låter sjukt najs. På många olika sätt.

Lina Teir sa...

Orientering? På ride? (som jag har hört att det heter på ungdomsspråk) Det fanns inget jag hatade så mycket som orientering på skoljumppan. Man skulle springa runt och samla bokstäver som man redan från början visste kommer att bilda O-R-I-E-N-T-E-R-I-N-G Ä-R S-K-O-J . Så jag är mycket nyfiken att läsa ditt inlägg om orientering.