söndag 19 maj 2013

Några bilder

söndag 19 maj 2013
Tre bilder som bevisar att vi inte bara spottat i taket den senaste tiden.

Emil gillar lådor av olika slag, det har vi väl kunnat konstatera. Han är även mycket intresserad av skruvar och allt byggrelaterat. Samt av att äta sand och av att springa omkring.

Denna afton plockade vi (Sami) lugnt (Sami) bort Emils första fästing. (jag stod för det mindre lugna inslaget.)



Vi har ätit hembakta tekakor med familjen. Det var en höjdare på alla sätt och vis.
En solig söndag byggde "vi" oss en blombänk och ett litet växthus. Att mina fingrar är ogröna torde vara vida känt, men skam den som ger sig. Nu kör vi på trädgårdsfix!


Sen drog jag upp ca 278 maskrosor från gräsmattan och brände mig på brännässlor och genast falnade den i minst 15 minuter varande trädgårdsivern.

2 kommentarer:

jro sa...

What?? Finns det fästingar i Esbo?? Trodde sådana bara fanns västerut (har aldrig haft en på min kropp nämligen, ta i trä), så är lite upprörd nu.

Men jättefin odlingspaikka ni fixat! Tycker du ska odla koriander. Mmm!

Hanna sa...

Tydligen. Jag blev "lite nervös" då jag insåg att det inte var ett litet skräp på Emils hals...

Ja, ska def överväga koriander! :D