måndag 20 maj 2013

Rätt och fel

måndag 20 maj 2013
Eftersom jag har en 10 timmars arbetsdag bakom mej och ännu några timmar kvar framför mej innan jag får kasta min trötta lekamen i sängen följer nu ett inlägg i punktform över vad som gått rätt och vad som gått fel idag.
Rätt:
- Jag försov mej inte.

Fel:
- Var svettig redan innan vi var framme vid dagis. Bra start på dagen.
- Emil grät och skrek som en tok då jag lämnade honom. Kul att gå svettig och med kniven i hjärtat till jobbet.
- Jag glömde mitt smink hemma. Svettig, knivskuren OCH utan chans att bättra på utseendet under dagen. Bra start. 
- Glömde mitt paraply och såklart regnade det just på mej. Nu även våt.
- Sade en så töntig sak under ett möte. Knappast nån annan än jag som minns det mera, men ja, det stör mej. Stör stör stör. Och våt, svettig, knivskuren och sminklös skulle det kännas bra om man åtminstone kunde briljera med sitt intellekt. Men icke.
- Vigde min lunchpaus åt att åka efter sminket. Då jag satt i bussen insåg jag att nycklarna hem var kvar i skolan. This turned out to be a great day.
- Min banan var mos i väskan. Därav ingen lunch idag. Hungrig är piggast och gladast?
- Fick två jobbiga mejl som föranledde stress och fix.
- Stressig soundcheck
- Stressiga nivåprov
- Elev on hold
- Steg på fel buss hem och fick småspringa 3 kilometer med dator och noter och grejs för att hinna se min son 10 minuter innan han somnade.

Bra dag. Om vi tycker att plus och minus tar ut varann idag? Skulle väl säga att not quite.


Inga kommentarer: