fredag 3 maj 2013

Valborgen som gick

fredag 3 maj 2013
Vi firade mycket modest i år.

Inledde grill- och terassäsongen.

Emil gick på sin första maskerad som en mycket charmig liten pirat.


Jag var nostalgisk och lite nedstämd då jag tittade på Vårdbergssändningen. Sen stängde jag av tvn och insåg att mitt liv har gått vidare på ett fantastiskt sätt och att jag härmed har lämnat det studentikosa bakom mej.


Maj månad inleddes i morgonparken tillsammans med kvarterets alla andra barnfamiljer. Kö till gungan, rutschbanan och mycket stoj och stim. På alla sätt jättenajs och på något vis just rätt sätt att fira för oss med småbarn.



Sedan gick vi på brunch och njöt av skumpa på terassen i den underbart värmande majsolen medan allas barn var parkerade på dagsvila.


Jag avslutade vappfirandet med något mycket radikalt: jag lade mig på soffan och läste en bok. I två timmar.

2 kommentarer:

Lina Teir sa...

Jo, det där med att man lämnat det studentikosa bakom sig upplever jag dagligen här när jag följer Behnams boxbostadskompis liv från sidan av. Den spanska utbytesstudenten Nacho, 22 bast, blev i lördags hemburen av sina kompisar där 22.30-tiden efter att han druckit lite för många shotar på "American Pie Party - the greatest party for the international students!!!".

Jag kan inte tänka mig många ställen jag så lite skulle vilja vara på som på American Pie Party nuförtiden (så vi tittade på tv-serier istället). :D

Hanna sa...

Haha, ohmigod om man skulle måsta gå på American pie party. Arma dagar så skönt med tvserier&familjeliv istället! Kram!