söndag 7 juli 2013

En sommardag i Esbo - en bildsaga

söndag 7 juli 2013
Då dagen grydde, ca 06.10 (yey), strålade redan solen klart. Vid 08.30 hade jag bakat, bykat, städat och gjort oss klara för strandfärd.
Vår lokala strandpärla levererade då sannerligen. Ibland älskar jag ju verkligen vår del av Esbo.
Vissa var ganska ivriga badare.




Vissa var nöjda med makaronilåda för sjuttiofjärde gången denna vecka.
Det blev (för) mycket bad och sol och vi beslöt oss för att i sena eftermiddagen traska iväg till Äpplet, där vi gick på cafe och drack mjölkbaserade svalkande drycker.


Sen traskade vi hem och började förbereda oss för äventyrarhemkomst samt post-födelsedagsfir. 

Omslaget är a och o.
Mina bakartalanger sattes åter på prov, men inget som inte en sjörövarflagga kan rädda, ey?
Uuh uuh jag är ju så sjukt huslig som bakar bröd... 
...och kladdkaka. Bemärkelsedagspiratkakor är ett måste i detta hus.
Efter att den minsta piraten gått och lagt sig gick vi ut i den ljumma sommarkvällen på lite vin och tumisumgänge (läs: diskuterade huruvida gräsmattan skall bevattnas eller ej, samt skred till bevattningsverket.) Det var i sanning mycket gemytligt.

Uuh uuh jag är så avslappnad på foto.

Inga kommentarer: