tisdag 9 juli 2013

Strålande kundservice - ja sama suomeksi!

tisdag 9 juli 2013
Alltså ibland blir man ju så himla glad!


Scenario:
I äkta bloggaranda beställde jag ett HAY-soffbord från Finnish Design Shop förra veckan. Bordet levererades (fraktfritt!) på rekordtid (2 dagar!) och Sami tog emot leveransen. Då jag kom hem möttes jag av en komisk syn. Har såklart beställt en storlek för litet och bordet kunde närmast liknas vid ett dockhusbord invid vår soffa. Suuu-huck. Alla vet hur jobbigt det är med att börja skicka tillbaka och trixa. MEN: ringde FDS, eftersom jag inte hittade följande storlek på nätsidorna. Det visade sig att det dock fanns i lager, och vi kom överens om att posten avhämtar det gamla vid leverans av det nya (!) (utan extra kostnad!) samt lägger med mellanskillandens faktura med det nya paketet. Så.himla.enkelt. 
Alla firmor borde ju agera såhär föredömligt hörni! 





- - -

Ja koska olen jo jonkin aikaa harkinnut blogini kaksikielistämistä, päätin että tällaisella positiivisella aiheella on hyvä aloittaa tämä kielikoeaika. Eli: tilasin pöydän. Tilasin tietenkin väärän, mikroskooppisen pienen koon. Sain alle 3 minuuttia kestävän puhelun myötä loistavaa palvelua. Onnellinen asiakas miettiipi seuraavaksi miksi kaikki firmat eivät ole näin asiakasmyönteisiä.

Inga kommentarer: