söndag 28 juli 2013

Frihetshelgen lider mot sitt slut

söndag 28 juli 2013
Jaha, här sitter jag och dricker morgonkaffe på terassen och klockan närmar sej 10. När hände det senast? Oberoende. Så härligt att jag smäller av lite.

Och denhär helgen av frihet. Asså. Ni vet det där njutandet, som det förs så himla mycket liv runt hela tiden. Jag tror bestämt att det är det jag sysslat med denna helg. Stirrat på mitt dokument (okej, flyttat på två kommatecken och skrivit tre små stycken, tänkt och läst lite artiklar), gymmat, badat IR-bastu (obs! har ej gått i fällan att tro på detdär om kaloriförbränningen, men skönt är det ju ändå), tittat på tv, ätit lakritsglass, kvarg, persika och fetaost.

Orkar och vill inte ens sticka under stol med det: Älskar verkligen konceptet frihetshelg. Om några timmar gör resten av familjen entré igen, och ja, ni är nog välkomna hem!

Inga kommentarer: