onsdag 8 oktober 2014

Morgonstund har skrik och shopping i mund

onsdag 8 oktober 2014
Inledde denna onsdagsmorgon med att sitta på badrumsgolvet och bli slagen och lyssnandes till gallskrik. Orsak? För att dumma, dumma mamma tvingar barnet att klä av sej pyjamasbyxorna inför avfärd till dagis. I skrikets och slagens epicentrum övervägde jag faktiskt att låta ungen gå i pyjamas till dagis, men ändrade mej då jag erinrade mej dendär svenska artikeln om de förhatliga nyhjälplösa föräldrarna som inte har nånsom helst ordning, hyfs och pli på sina barn och som låter dem gå i just pyjamas till dagis. (Kom t.o.m. ihåg hur jag arrogant såg ner på dessa fullständigt värdelösa föräldrar som inte klarar av att uppfostra sina snorungar till goda, välklädda världsmedborgare. Tji fick jag, den här gången också.)
Efter mycken vånda kom vi oss till dagis, och väl hemkommen drack jag mitt morgonkaffe och tänkte surfa litelite på galna dagarnas nätsida. Men vid min svans, kaffet tänkte gå i vrångstrupen då jag märkte att emedan jag ägnat morgonen åt itkupotkuraivaren på badrumsgolvet hade andra människor dedikerat sin morgon åt att shoppa upp allt i nätbutiken. För kl 8.20 var allt jag var intresserad av slutsålt.
Ack, denna stränga, materialistiska värld, där barn ej får gå iklädda pyjamas och vuxna hetsshoppar innan solen ens gått upp*. Obs: ironi.



Obs: ingen kritik mot alla er som shoppat upp allt på webben, skulle jag ha fått välja skulle jag också mycket hellre ha shoppat än suttit på badrumsgolv och lyssnat på skrik.

2 kommentarer:

jro sa...

Kram! Hoppas kaffet iaf smakade gott och att dagisfärden blev gladare än påklädandet. Kanske varorna finns kvar i butiken om du painar iväg till Hagalund?

camomilla sa...

Ungefär 7:06 var allt jag ville köpa slutsålt. Kreisit!