fredag 26 januari 2007

tekniska tåg-tankar

fredag 26 januari 2007
Yes, idag ska jag få åka tåg. hurra. Med tanke på snövädret som härjar på där ute kommer tåget antagligen att vara mycket försenat, som tur. Man vill ju sitta möjligast länge i tåget, eller hur...
BTW, what's with the temperatur i tågen; antingen är det kokhett eller iskallt. Aldrig passligt.

Dagens i-landsproblem:
Min mp3-spelare dog just passligt till denna trevliga lilla resa, vilket innebär att jag måste släpa med mig cdn å skit. stön. Min dator e ju inte sämre än att den har fnatt och att akkun för länge sedan har slutat gå för egen maskin så att börja släpa på fanskapet kommer inte på fråga. Alltså teknik, det är då ingenting att lita på.

För att spara på kvinnokraft försöker jag minimera packningen till en liten/normalstor reppu, men då ryms inget tidsfördriv med i väskan.
Så vad ska man då göra på tåget?
Stirra på folk? Nja, helst inte. Inte ens titta lite i smyg. Då får folk för sig att man e pervers, trots att man kanske bara än genuint intresserad av människor och deras beteende på tåg.
Tjuvlyssna på folks samtal? Nåh, det är nog ganska trist egentligen. A) för att jag inte är så värst intresserad och B) för att folk ofta talar om så korkade saker.
Sova? nej. obekvämt som fan. dessutom har tågsovande en dregelframkallande effekt och det inte särskilt lockande att vakna till att man drar in dreglet för att sen märka att man har nackspärr.
Alltså måste jag ha rum för en bok, en stickning eller någå annat.
hm. får återgå till packingen för att leka "vilken ska bort" en stund.


Det är nog stora saker man har att tänka på minsann...


(Usch, nu gjorde jag mig själv skyldig till det som jag avskyr att andra människor gör, nämligen att tala om MAN då MAN avser SIG SJÄLV. Fegt och fjantigt. Känner en typ som alltid talar om MAN; MAN e ju van, MAN har ju sett en del via jobbet, MAN brukar ju själv säga... när han egenligen talar om sig själv. Argh. Störande! och en alldeles för lång parentes.)

Inga kommentarer: