onsdag 7 februari 2007

Mitt nya liv

onsdag 7 februari 2007
Förra veckan bestämde jag mig för att börja ett nytt liv. Det nya livet sku innebära att jag sku gå tidigare å lägga mig. Enligt de regler jag lade upp för mig själv, skulle läggdags vara kl 23, och sovdags 23.30. (Enligt min nuvarande livsstil sker läggdags ca kl 1, och sovdags ca 01.30. Det är ingen bra livsstil med tanke på att jag måste uträtta business och stuff och v.i.p.-grejs på dagen/förmiddagen...)
Planen har skitit på sig. Mycket. Fattar inte, men jag e bara inte trött före ett-tiden. Sen på morgonen är det ju naturligtvis ett hel***e att vakna till liv, för att inte tala om att stiga upp. morr.
På morgonen känns därför planen alltid som en god ide, en vis insikt, ett moget beslut och en vuxen livsstil. Men på kvällen, ja då kommer barnsliga tankar och omogna idéer krypande och teini-livsstilen känns plötsligt som ett mycket bättre alternativ...


Får helt enkelt bara kämpa på och inte låta mig nedslås av att jag hittills misslyckats gravt med min plan. *tillkämpat positiv*



*****
okej, medger att detta gott och väl kan läggas till den oändliga listan med i-landsproblem och att detta är ett ganska meningslöst inlägg, men var och en är ju sin egen världs centrum.
Eftersom planen för denhär kvällen ju ändå redan för länge sedan har misslyckats kan jag gott och väl ägna mig åt privat navelskåderi ett tag till medan jag inväntar tröttheten. *skriver in sig i napatuijottaja-klubben*




dagens grej: hittade en sked på toaletten. fattar inte hur den har hamnat där.

Inga kommentarer: