söndag 1 april 2007

Förundran

söndag 1 april 2007
"Natten räcker tills morgonen bräcker
dagen tar vid intill nattetid
Alla mänskor vet denna självklarhet
att det fortgår så
är ett under ändå"
(Alf Henriksson)

Fantastisk konsert igår. Den gick under mitt skinn.

Chattade med A i många timmar idag. Söndagsfilosofi med en kär vän är aldrig fel.
Samtidigt fick det mig att inse hur sällan jag reflekterar över att varje stund är unik. Så nu har vi filosoferat kring detta i nån timme, min vän och jag. Såna stunder är underbara även trots att de sker över internet och inte över en kopp te "facie ad faciem".

Med detta skall jag nu övergå till betydligt lättsammare trivialiteter, nämligen roa mig med sex and the city en stund.


dagens ytterst irriterande moment: Osthyveln har försvunnit. nu måste man SKÄRA ost och då blir det tjocka skivor. tjocka ostskivor är äckligt.

Inga kommentarer: