måndag 21 juli 2008

Fantastiska konserter!

måndag 21 juli 2008
Dag 3:


Jag har det bra.
Största behållningen med Symposiet är nog definitivt de fantastiska konserterna vi får uppleva här.

Idag uppträdde det den rumänska radions damkör, som var helt bra, men inte desto mer än så. Helt sjukt egentligen; man blir helt bortskämd här å lever som i en liten körbubbla, eftersom den rumänska kören ju är helt galet bra med internationella mått mätt å ändå klagar jag... men det är kanske mera smaksak bara. Och här finns ju så mycket hysteeeriskt bra att man inte fattar det.
Andra gruppen före lunch var Finlands egna Rajaton. De var skitbra.

Lunch blev det tillsammans med S i ett litet salladscafé i Nyhavn, som var jättemysigt.

Efter lunch uppträdde en av mina personliga körfavoriter genom tiderna; norska Voci Nobili. Och de levde upp till sitt rykte med glans.


Voci Nobili. Besök deras hemsida för mera info.

Workshoparna jag valde idag var båda intressanta. Besökte Erwin Ortners masterclass med Österrikisk musik. Jätteintressant om än säkert lite blandade känslor för deltagarna.

Improving choral blend, alltså att förbättra körklangen, var en alldeles underbar workshop. Sigrid Johnson var helt super! Det kändes tryggt att höra från ett proffs att man inte måste veta ALLT.

Dagens konsertala höjdpunkt blev ändå den danska kammarkören Cameratas konsert i en kyrka i stan. Wow så jag njöt; vilket klang, vilken frasering å intonation. underbart.

I övrigt har jag promenerat en hel del igen idag, typ 3 timmar aktivt å mina fötter har nu snart skoskavsmärken lite här och var å är svullna som korvar. mysigt.

Det blev sallad både till lunch och middag och däremellan lite italiensk glass å torkad frukt. så nån matnöd går det verkligen inte på mej här...

Lite pics från idag:


mitt hotell.


jag på väg på konsert.


Operan i kvällssken.

Bilder på stan efter kvällskonserten.








Stan erbjuder och inbjuder för övrigt till stor shoppinglust. Hittills har jag lyckats hålla mej, men på onsdag blir det shoppingdag... Det är vid tillfällen som dessa som jag innerligen önskar att jag vore någon annan, nån rik person... :)

För övrigt så är Köpenhamn en stad jag definitivt kunde tänka mej att bo i. Här är alldeles underbart vackert, trevliga människor, god mat å på alla sätt en skön feelis.

Nu kallar dock sängen och skönhetssömnen inför morgondagens vedermödor. till dem hör bla notshopping på notexpon å konserter igen.

Att sånt idag.


dagens i-landsproblem: Fick ett jätteotrevligt sår av att en stund försökt trixa upp min smoothieflaska FÖRGÄVES. Flaskan står på bordet, fortfarande orörd... :S

Inga kommentarer: