söndag 20 juli 2008

Fullt upp

söndag 20 juli 2008
dag 2:

Idag började hela symposiet på allvar. Bussen till operan är svår att hoppa på i farten, eftersom den hela tiden är överfull! Så jag missade morgonens uppsjungning, men kom i tid till "Morningsing", vilket är dagens första pass. Kända dirigenter leder morgonsång från sitt hemland tillsammans med sin kör å alla får sjunga med. Kul å följa med hur kändisdirigenter leder sånt. :)
Efter det var jag på Body Percussion med Keith Terry å det var jätteskoj! Minns dock inget konkret mera av sessionen... så he va he. Men kul ändå! Å lite idéer fick jag säkert trots att jag inte just nu kan återge övningarna... men polyrytmer med klappar, stampar, röstljud å stämsång var det.
Dagskonserterna var fenomenala!!! Speciellt gillade jag Johannesburgs universitetskör och damkören Key Cygnetures från Nya Zealand. Wow vilka sound!!
Även den Canadensiska gruppen Musica Intima imponerade stort, även om de inte gick riktigt lika djupt in i själen som de två andra.
Men all in all helt GALET BRA.

Eftermiddagens workshop var akustik och körsång. Harald Jers var en intressant man, även om ämnet var kakkigt svårt. Fysik har ju lixom aldrig varit min starka sida... :S. Men med hjälp av körens demonstrationer på hur de stod -> hur det lät, blev fysikens lite klarare också för en tölp som jag.

Middagen blev, liksom lunchen kyckling å sen var det dags för nästa konsert. Dock missade jag bussen å bestämde mej för att istället hoppa i länkkläderna å gå på fotopromenad. Det visade sig vara ett lyckat beslut å jag hurtade omkring med kameran i högsta hugg i nästan 1,5 timme. Tog 79 bilder (!!!) å här är lite best of Köpenhamn en söndagkväll i juli.


Vacker kanal


Den svarta diamanten; biblioteket, därifrån vattenbussen till operan avgår.


Nyare och äldre arkitektur sida vid sida.


Häftigt torn.


Turistbild.


Häftigt sken.


Häftigt sken 2.


Bild.


Dagens hurra: Hotellet har VÄRLDENS GODASTE YOGHURT! Ibland är det dom små sakerna som gör att världen ler mot en före åtta på morgonen en söndagmorgon.

Inga kommentarer: