söndag 5 oktober 2008

söndag 5 oktober 2008
Partyt igår var skoj och alla var glada. det var totally värt att åka till Hesa av och an för att dricka vin å trycka ner sallad som om det vore din sista måltid.

MEN: (alla läsvärda blogginlägg bör innehålla ett stort MEN.)
om det finns nåt som jag hatar om möjligt ännu mera än att åka tåg, så är det att åka BUSS. Alltså seriöst.

1) sjukt länge tar det; hela 3 timmar att åka Hesa-Åbo! måst bussarna faktiskt köra till varenda lilla bortglömda by längs vägen?
2) trång trångt trångt. sjukt trångt. var ska man ha fötterna?!?
3) skumppigt, darrigt och sjukt skakigt. alltså allvarligt: vi lever på 2000-talet. borde inte busskomforten vara från det årtusendet?
4) sjukt obekvämt. sätena är inte gjorda för människoryggar. (tips till bussätestillverkare: provsitt innan ni skruvar fast bänkarna i bussarna. och justera och gör någonting åt saken!)
5) gången mellan sätena är gjord för anorektiker. hur tusan ska man rymmas fram?
6) stanken på wessan. (gäller för övrigt också tåg!) alltså hur kan det vara möjligt att det stinker så?! Pissar folk längs med väggarna eller? helt sjukt äckligt.

Vår busschaufför hade dessutom värsta porrvisknings-dagen-efter-morgonröst då han rosslade och väste fram orterna som vi stannade på. Det var faktiskt rätt underhållande.

Dessutom bör det påpekas att jag lär mej av mina misstag. Igår hade jag t.ex. bekväma stövlar utan klack och bättre stay-ups på mej in case of an emergency med tågen, bussar eller annat. SSE vill man ju minsann inte uppleva igen på ett tag.

2 kommentarer:

jro sa...

Ojoj, jag beklagar att du tvingades genomgå denna fruktansvärda ordeal för att festa med mig... ;) Men jag är megaglad att du kom, det var superskoj att ses och det betyder massor att ni alla orkade släpa er hit för party! Kram!

Hanna sa...

vad gör man inte för sina vänner? och som sagt, det var totally worth it!! krämsters!