måndag 1 december 2008

Om trappbelysning

måndag 1 december 2008
Ett verkligt i-landsproblem är, att trapphuslampor ofta slocknar innan man hinner nå sin destination i trappan. Detta kan leda till stora bekymmer speciellt för en med mycket svagt mörkerseende. Det hände mej idag på väg ner från körövningen. Lampan slocknade och i nästa sekund låg jag på mage i trappan. Smidigt, coolt och käckt. Trodde trappan "slutade" men det visade sig vara en felbedömning från min sida, varvid jag graciöst föll handlöst på mage. Samtidigt vred jag min vänstra vrist i en position som den inte hör hemma i och nu är den öm och svullen.

*det är syndast i världen om mej*


Kuriositet: I Prag frågade en man i hotellhissen "Do you want some sex?"

2 kommentarer:

Stina sa...

de E syndast om dej i hela väärlden! Hoppas de inte e nåt värre, men de lönar sej att gå o röntga. Ja va ju i samma situation här för nån månad sen, och då fick jag strikta order av diverse tanter att gå o röntga foten. Hoppas de blir bra snart, kram!

Cam sa...

humm... låter som en trevlig typ den där hisstypen:)