måndag 1 december 2008

tanter i Prag

måndag 1 december 2008
Jag är tillbaka i vardagen efter en av de mysigaste resorna ever. Men med världens bästa, trevligaste, roligaste, mest sammanhållna och härligaste kör kan man fara fast till världens ände och ändå ha den roligaste festen. Dessutom sjunger dom bra. Glüweinet flödade och man är alltid redo och utrustad men en lite jäger. De är to.m. härliga att nästan frysa ihjäl med, för jag har seriöst aldrig i mitt liv haft så kallt som på fredagen. Ja, det är minsann tanter med sprätt i, som man t.ex. kan gå på sexmachine-museum tillsammans med och sjunga i kyrkor tillsammans med, skratta med och gråta med. Det är tanter som det känns helt okej att bli kvarglömda med då bussen till flygfältet for utan oss :S. Dessutom har jag aldrig tidigare börjat gråta då jag själv stått på scenen och sjungit, men Giv mig ej glans med härliga Johanna som solist-300 tanter-Noomis sista konsert-nästa gång är det jag som står framför 300 tanter-jag skulle aldrig ha blivit den jag är utan Noomi-vi är i Prag-det är advent-känslor var det rent av omöjligt att inte börja storlipa.

Att komma hem till ett regningt, mörkt å grått Åbo var nästan lite surt, men det sura byttes till livets sötma då jag öppnade mejlen och fick veta att LnP fick 10000, ÅK 2000 och Exaudio 1500 pengar för diverse konserter, samt att jag åter finns i ÅAs register och att allt är fridens liljor igen. Dessutom är det en trevlig raritet att äta Hesemat framför TVn (!) tillsammans med sin sambo.

4 kommentarer:

Prinsessan Heidi sa...

Välkommen hem, roligt att läsa om resan! En av de 300 tanterna var min moster, hon är också ivrig körsångare :) Det är nog fantastiskt med lyckade körresor. Njut av vardagen, kram!

Cam sa...

uhaa, välkommen hem:) saknade dig i Åbo i helgen!

och sorry jag måste erkänna att jag ätit två av dina knäckebröd i brist på annan föda:S...f'låt.

men resten av dem väntar här tills helgen:)

jro sa...

Hanna jag saknade dig också i Åbo! Men det blir desto kuligare att ses om bara några dagar!! jeij!

jutz sa...

Hurraa för bra resor med trevligt sällskap och hela faderullan!

Välkommen hem, här kan du ju i varje fall välja lite varmare kläder :) Fastän det å andra sidan kanske inte finns nåt behov fr det...