onsdag 16 december 2009

Julen är här

onsdag 16 december 2009
Vi har julgardiner, juldukar, julpynt, juldynor, jullakan, julkökshanddukar osv. Allt detta på mitt initiativ, inte på min sambos. Idag städar vi lite grann* och Robert ska sätta på en tvättmaskin med handdukar. Han frågar efter var vi har våra julhanddukar. Jag svarar lugnt att vi inte har julhanddukar. Robert spärrar upp ögonen och utbrister ett "skit! Hur ska vi nu få julstämning?"

You had to be here för att fatta det roliga. Men det var roligt.



*Nu verkar det ju enligt bloggen som om vi skulle ägna en stor del av vår tid åt att städa. detta är en missuppfattning.

2 kommentarer:

Cam sa...

jag testade ditt experiment med att äta frut efter karkki, jag provade om det funkar på pepparkakor och voilà - varken dåligt samvete eller annars illamående :)

Hanna sa...

visst, det funkar alltid! Frukt is the shit för ett gott samvete!