tisdag 10 januari 2012

Jag är en mamma nu

tisdag 10 januari 2012
Jag har fött en son. Den 5.1. kom en liten Omppelur hastigt och lustigt till världen, nästan en månad för tidigt. Han är fantastiskt bra på att vara min son. Ja, min son är ju helt enkelt Bäst. En noggrannare förlossningsberättelse är ju givetvis på väg, men jag har märkt att det är mycket kring dethär med att vara mor, och bloggen, ja den kommer liksom i sista hand just nu. Först kommer Herr Omppelur, sen kommer Herr Samsan, sen kommer jag, sen kommer hemmet, sen kommer allt annat.

Jag har ju alltid sett mej som coolast i stan, chill, lugn och helt enkelt jätterento. Det har nu visat sej att jag hade fatalt fel. Ett knarr, ett gny, en rap eller en prutt från Herr Omppelur och jag rusar dit som ett skitigt streck. Jag är så totalt orento som man bara kan vara. Dessutom har jag blivit disträ. Idag skulle jag ta mej en promenad medan mina pojkar hade kvalitetstid på tumis, en promenad som senare skulle visa sig ha ett mardrömslikt slut. Före det skulle jag föra ut roskis. Jag satte mina käcka post-pregnancysteg mot stan och när jag steg in i apoteket insåg jag att fortfarande bar på roskispåsen. Så är det tydligen att vara mor.

12 kommentarer:

Lina Teir sa...

Åh jag dör så fint! "Mina pojkar"... :) Ta det här som ett tecken på min kärlek: Jag ser till och med fram emot din förlossningsberättelse - brukar inte kunna bry mig mindre.

Mvh Villmansstrandresenär

Unknown sa...

Grattis än en gång! Man blir faktiskt lite "rolig" som mamma. Jag bara väntar på när jag skall höra att det ringer i kylskåpet, har inte hänt…än…=)
Skall bli intressant att läsa om förlossningen, jag skulle nog varit not-so-ready om Rimma skulle ha kommit en månad tidigare än beräknat.

Anonym sa...

Ska bli så roligt att läsa om dina upplevelser som nybliven mamma! Också jag gratulerar jättemycket på nytt, härligt att höra att allt gick och känts bra!

/Jessica

Nina sa...

Grattis massor till lilla babyn!

Prinsessan Heidi sa...

Hahaa, som ett skitigt streck, that rings true. Och disträ, dito. Oj grattis så himla mycket Hanna, ser fram emot att få stifta bekantskap med Herr Omppelur!

Anonym sa...

Grattis, grattis!

NE (den äldre)

Anonym sa...

Grattis!!!

Mippe

Hanna sa...

Tack för grattisarna. Att vara mamma är fint, så fint.
Och till Villmanstrandsresenären säger jag <3

Lena Nordström sa...

JIPPII Hanna och stort GRATTIS! Det är så härligt när bebisar kommer "lite för tidigt" för de sista veckorna är verkligen jobbiga.
HA DET BÄST! Kram, Lena

Sininen huvimaja sa...

Det här kommer ju jättesent men STORT grattis Hanna!! Kram! :)

Hanna sa...

Tack Petra :)

Hanna sa...

Tack Lena! :)