onsdag 4 januari 2012

Mammaledigheten

onsdag 4 januari 2012
Men hörni, dethär med mammaledighet, är det inte lite kuiva? jag menar såhär före barnet har anlänt? Klockan är 10.25 och jag har tvättat två maskiner, bytt lakan, gått igenom två lådor med gammalt skräp och slängt en sopsäck av innehållet, dammsugit och läst ut internet. Återstår... shopping? Man tänker åh, nu ska det regna blogginlägg och sen, vad ska man blogga om? Tvättupphängning? Disk? Don't think so. Men I'll be back later idag, jag lovar. Med nåt mycket roligare. hejssvejs.

6 kommentarer:

Evis sa...

Dedäran... Jag kunde behöva en hemmafru just nu! Så om du ville pyssla och fixa lite för min del så där på dagarna tills bebisen kommer kanske? :)

Anonym sa...

javisst, det kan bli lite boring. Men snart märker du att en månad gått, du åker in o föda o alla dedär gardinerna o annat du skulle fixa blev ogjort ;) Tiden går alltså förvånansvärt snabbt ändå. Satsa på långsamma morgnar, tupplur, lite läsa böcker. En skön promenad på dagen och så kaffe o lunch med vänner. Njut av att inte ha brott nånstans, med andra ord! o lycka till, snart snart... Bansku

Anonym sa...

hahaa, jag menar brått, inga brott på gång här. ;) Bansku

Hanna sa...

Hahaha, Evis, tyvärr. Mina hemtjänster gäller endast och enbart eget hushåll :D

Och Bansku: Jo, jag har försökt att dosera ut städning och annat så att man nu inte blir helt slut här på kuppen. Ett hemgöromål per dag räcker fint :D
Och detdär med gardinerna: det är ju givet att det blir så. Annars vore det väl lite för bra för att vara sant. Snart snart.

Lina Teir sa...

Tänk om alla mammabloggare kunde ha din självinsikt och censurera sina disk- och tvättblogginlägg :P Jag kan faktiskt inte förstå hur det skulle kunna vara intressant ens för en co-mamma att läsa om nån annans städning. Men det är väl för att jag inte har barn...

Mvh Vädur med otroligt intressant och meningsfull blogg 100 % av tiden

Lena Nordström sa...

Javisst, boring, men garanterat av övergående sort, Hanna!