lördag 14 januari 2012

Kroppen

lördag 14 januari 2012
Hörni, kroppen är en fantastisk uppfinning. Jag kan fortfarande knappast tro att denna lekamen har fött ett barn. Helt oerhört fint.

Sista magbilderna, innan det är glömt.
V.36, några timmar innan vattenavgång. +12 kilo och svullen som en gris.
Exakt en vecka efter förlossningen. -10 kilo och tillbaka i normala proportioner.
Det lösa hullet på magen, det är nästan så att jag gillar det. (åtminstone försöker jag nog göra det). Det berättar en fantastisk historia om hur jag bakade en riktig prins.

3 kommentarer:

Cam sa...

nå åhhåh, det är ju alldeles alldeles strålande!

hälsar hon som antagligen kommer att se ut som en övergödd flodhäst ännu ett tag framöver :)

Prinsessan Heidi sa...

Saakeli Hanna, någon har Moder Natur på sin sida - heeelt sjukt!! :D Men ärligt talat så gillar jag också att min (ganska mycket rundare) kropp visar vad den har åstadkommit. Heh... fast på måndag börjar jag faktiskt min traditionella januarisockerstrejk i förhoppning om att den plus yogan på något mirakulöst sätt ska få mig att se ut precis som FÖRUT. Håhhåh detta eviga hitochditande med kroppen asså :P

Hanna sa...

Ja, ibland har man tur med Moder natur :)
Kroppen är och förblir ett evigt mysterium, så är det bara. Bäst att bara gilla läget. Och helt som förut tror jag aldrig att kroppen blir igen. Om möjligt blir den bättre.