onsdag 10 juni 2015

Vi, som satts att leva i besvikelsens epok*

onsdag 10 juni 2015
Asså, jag vill ju inte vara en gnällare, men jag behöver ett forum för att få uttrycka en viss frustration och kom då osökt att tänka på min egen lilla blogg. Jag vet inte med er, men jag känner relativt ofta en viss Netflix-besvikelse. Liksom, varför finns inte allt material tillgängligt där? Detta stör mig (antagligen osunt) mycket.

Obs: Väl medveten om att folk i världen lider nöd och att det finns mobbning, ojämställdhet, pedofili och annan skit, väljer jag denna gång att inte lyfta blicken högre än till mitt eget tv-utbud. En annan gång ska vi filosofera över de riktiga problemen.

Bland annat detta kan man sysselsätta sin lilla ärthjärna med under sin konvalescenstid. Ja, samt med att arra sånger också. Jäklar sicket arr-flow jag har nu.


*poäng! och extrapoäng åt den som vet sången

2 kommentarer:

Anonym sa...

Var blev ni av, ljuva drömmar? Monica Zetterlund (text: Tage Danielsson)

Hanna sa...

Yeah! Rätt svar! Och bra låt :)